2017-es trendek – Hogyan vásárolunk majd és hol?

www.trendinspiracio.hu minden évben kiadja a várható trendeket és tényleg jó inspirálódási lehetőségek ezek az előrevetítések, megtapasztalások. Ezekből válogattam néhány olyan trendet, amelyet a képző-, és iparművészek ha továbbgondolnak és a saját művészeti üzletükre alakítanak előnyre tehetnek szert más művészekkel szemben.

1. Az első trend az, hogy “a sok izgalmas és támogató okoseszköz megjelenése után a fejlődési tempót a fogyasztó tökéletesítésével lehet tovább vinni.

Az embereknek szükségük van arra, hogy még tájékozottabbak legyenek a technika adta lehetőségek világában és a termékeknél is. Ismerni akarják azt, amit megvesznek, többet akarnak tudni róla és ezért van arra szükség, hogy kreatívok legyünk a marketing módszereinkben is. Ki kell nevelnünk a fogyasztóinkat, azért, hogy értsék a művészetünket és tőlünk vásároljanak.

Hogyan tudjuk mi segíteni ebben őket?

  • Videókat készítünk nekik,
  • ajándék katalógust adunk a megvásárolt munka mellé, amelyben bemutatunk még öt másik munkánkat, amelyek különböző technikákkal készültek,
  • eseményt hozunk létre a a Facebookon, ahol meghívjuk a következő kiállításunkra őket, ott pedig minket is megismerhet személyesen, és a legújabb munkáinkat is,
  • nyitott műhelyt rendezünk, ahova meghívunk potenciális vásárlókat, ez korlátozott számú közönségnek szól ezért nagyon értékes és vásárolni is lehet,
  • workshopot rendezünk évente néhány alkalommal, ahol belépődíj fejében megtanítjuk egy-egy anyag-, vagy eszközhasználatra a saját művészetünkből merítve.

2. “A vizualitás mint megatrend újabb hullámát élhetjük át 2017-ben, ahol a láttatás új fénybe kerül.”

Azt már tudjuk régóta, hogy iszonyat tömegű információ ér naponta mindenkit és ezek nagy része a szemünkön keresztül jut el hozzánk. Ember legyen a talpán, aki ezeket a számára legmegfelelőbb módon tudja leválogatni. Nem véletlenül vannak “banner – vakok” olyan sokan, akik egyszerűen a reklámokat már észre sem veszik egy-egy websiteon. Egész nap rohanunk, nincs idő minden infót áttekinteni, felületesen nézünk és olvasunk, inkább csak pásztázunk. Éppen ezért jó módszer az, ha videót mutatsz a rajongóidnak a közösségi oldalaidon vagy a weboldaladon.

Miről?

  • Magadról,
  • új munkáidról,
  • hol jártál, utaztál,
  • az új anyagokról, amit most szereztél be a következő munkádhoz,
  • a legutóbbi fotózásról,
  • a legutóbbi kiállítás rendezéséről,
  • a bénázásaidról,
  • a kedvencedről, aki mindig ott van melletted, mikor dolgozol, stb.

3. A következő trend a “figyelemirigység”.

Ez a trend leginkább a közösségi médiákban figyelhető meg, de persze máshol is felütheti a fejét, miért is ne? Arról szól, hogy kialakult egyfajta versengés a posztok, likeok, megosztások és társaik körül. Figyelemre vadásznak az emberek, főként a fiatalokra jellemző ez. Reklámokat, kampányokat és mindenféle trükköket vetnek be azért, hogy a versengésben az élen járjanak. Az előző pontban már leírtam, hogy mennyi infó éár naponta minket, ebből az ingertengerből pedig nem olyan könnyű kitűnni. Ezért is van ez a hatalmas versengés. Sokan vannak a versenyben már a profikon kívül is. Így felerősödni látszik a brand-story szerepe, amivel egy folyamatos figyelmet is fent lehet tartani.

Mit tudunk mi ezzel kezdeni?

  • Írj sztorit a márkád (ha te magad is vagy az) köré,
  • írj sztorit egy-egy kiállításodhoz (miért, hol, ki, mitől, mennyi…)
  • mesélj el egy történetet az új kollekciódhoz,
  • rajzold meg a sztorid,
  • készíts videót a te saját sztoridhoz,
  • mesélj a gyűjtőidről, kik ők és mit gyűjtenek (miért, hol…),
  • egy figura mesél és ő írja időnként a posztjaidat vagy a blogbejegyzéseidet.

Ha figyelgeted a Z generáció tagjait (ők azok, akik 1995 után születtek), akkor tőlük sokat lehet tanulni ezekről, főleg a videócsatornával rendelkező tiniktől lehet jó inspirációt kapni (youtube.com).

4. Az emberek arra vágynak, hogy még meghittebb közösségekhez tartozzanak és helyben elérjenek sok mindent, amit akarnak, használnak, ami kell nekik. Ez a trend “a közelben”.

Itt ismeri mindenki egymást, vagy legalábbis sok mindenkit. Fontos a hitelesség és a megbízhatóság. Mindez úgy alakulhat ki, ha a minőség is a topon van és az emberek ajánlanak másoknak. Igény látszik arra is, hogy közösen tegyünk valamit a közösségért. Ez még sok helyen nem igazán működik, gyakorolni kell, de nagy erő rejlik az ilyen megmozdulásokban. Azért is látszik erre a közelségre nagy igény valószínűleg, mert sokan elvándorolnak, helyet változtatnak és az új környezetben is fontos a kis közösséghez való tartozás. Például tavaly találtam ki, hogy egy közeli kisváros Waldorf-iskola kezdeményezését fogom támogatni azzal, amihez én értek, és persze nekik is szükségük van rá. Így alakult ki a “program” pár beszélgetés után, hogy nekik mire van szükségük, mit tudok én adni nekik (arculat, weboldal, webdesign, plakátok, stb.). Ez nem egy egyszeri támogatás, hanem folyamatos, de nem napi szinten persze.

Mit tudnak a művészek ezzel a “közelség” jelenséggel kezdeni?

  • Ismerd meg a közvetlen környezetedben élő embereket,
  • nézz szét, milyen jó ügyért tehetnél,
  • kutasd fel, kiket tudnál az ügyhöz állítani, ahol közösen létrehoztok valamit.

5. És végül még egy trend, ami a “kommunikáció”.

Jó, hát ez sem egy újdonság, de a vásárlási döntések meghozatalánál manapság az. Arról van szó, hogy mielőtt a vásárló megfogná, megtapogatná azt, amit meg akar venni, és dönt, még azelőtt kommunikálnunk kell vele. Erre egyébként szintén jó platformok a közösségi oldalak,, ahol egy-egy terméket  lehet értékelni, lehet kérdezni róla, ahol valaki megválaszolja a kérdéseket.

Jellemző az emberekre az impulzív döntés, ez leginkább a nőkre jellemző egyébként, és az ékszerek, kozmetikumok, ruhák, kiegészítők vásárlása vezet ilyen módon. Ilyen impulzív vásárlást az élménnyel lehet elérni, tehát azt kell adnunk. Szeretik a fogyasztók a játékokkal összekapcsolt vásárlási folyamatokat is.

Milyen lehetőségek rejlenek ebben a trendben?

  • Akik már vásároltak tőled, ők is adhatnak értékelést,
  • mesélhetnek az élményükről,
  • küldhetnek fotót arról, hogy mi történt, mikor a megajándékozott átvette az alkotásod,
  • a vásárlás mellé, találj ki élményt is (ahol átadod, aki átadja, meglepetés valakinek és te adod át, stb.)
  • kösd a munkáid vásárlását valamilyen játékhoz.

Remélem, hogy találsz te is néhány ötletet ezen az oldalon, és már azon gondolkodsz, hogy 2017-ben melyiket dobod be elsőként.