Kiemelt kép: A MINI HUMAN WOMAN HANDMADE logója

A jó logónak a legkisebb és a legnagyobb felületeken is jól kell működnie. Kicsi egy pecsét, vagy egy söröskupak, nagy egy kamion oldala, vagy egy óriás molinó. És ez csak egy dolog a sok közül. Ha mostanában tervezed, tervezteted a logódat, akkor olvasd el azt, amit az alábbi 12 pontban összeszedtem a jó logóról.

1. Álló és fekvő formátumban is használható.

Sokszor és sokféle felületen is felhasználjuk a logónkat. Lehet, hogy a kezdetekkor még csak egy weboldalon, de ahogy fejlődik a cég, úgy jön egyre több és több ötlet, így már a tervezéskor figyelembe kell venni ezt a szempontot.

2. Ha nincs a logó bekeretezve, akkor is működik.

Van, mikor keret, vagy háttér nélkül akarjuk használni a logónkat, mert úgy mutat szépen, vagy éppen egy üvegportálra kerül föl. Ilyenkor egy kerettel agyoncsapjuk.

3. Fel lehet vázolni emlékezetből, néhány vonallal.

Néhány vonallal, mondjuk 5 másodperc alatt. Ne gondolj itt arra, hogy egy profi grafikát kell prezentálnod, itt nem arról van szó. Skiccelni kell néhány vonallal a logód.

4. Nem tartalmaz 2 betűtípusnál többet.

1-2 betűtípus, és ennyi. Ennél több betű, még több színben egy óriási kavalkádot eredményez, elviszi a lényegről a tekintetet, gyorsan elfelejtik.

5. Egyszerű.

Az egyszerű több. Ez itt is érvényes. Beég az agyba. Ez mindegy milyen színű, mindenki tudja, miről van szó.

6. Emlékezetes jel.

Az agyunk könnyebben “lefényképezi” az egyszerű jeleket. Az egyszerű jelek nyomot hagynak az agyunkban, az emlékezetünkben.

7. Jól felismerhető.

Az előző két meghatározás itt is érvényes, sőt, erősíti egyik a másikat. Így együtt nyerő! Itt nincs mellébeszélés.

8. Fekete-fehérben is jól használható.

Én a tervezést is már eleve fekete-fehérben kezdem. Ha így működik a logó, akkor színesben is fog. Na jó, azért egy-két dologra még érdemes odafigyelni persze.

9. Egyedi.

Itt tudnék olyan példákat mutatni, amivel másokat talán megbántanék. Találkozunk nap. mint nap sok egymásra hajazó, egymáshoz hasonlító logóval is. Ha például szétnézel a fa motívumot használt logók táborában, biztosan találsz egymáshoz hasonlókat.

10. Az arculathoz illő.

A logó jó ha tükrözi azt amit az arculatban meghatároztak, amit a cég, vagy intézmény, vagy csapat képvisel. Ez színben és grafikailag is legyen meg, legyen vizuálisan egységes a megjelenés.

11. Több évig használható, vagyis időtlen.

Jó pár időtlen logó példát lehetne itt sorolni. vannak cégek, akik már a 100 éven is túl vannak, és még mindig élnek, és használják a logójukat. 3-5-10 évente nem árt azért egy ráncfelvarrás, de az alapkoncepció nem változik.

12. Egyaránt működik egy pecséten, és egy kamion oldalán is, tehát rugalmasan használható.

A két méret-véglet a pecsét és a kamion. És a jó logó mindkét méretű felületen megél. A két felület között még számos terület lehet, ahol szükséged van a logódra témától függően: névjegykártya, levélpapír, boríték, weboldal, kötény, szalvéta, póló, csomagolás, biléta, dosszié, molinó, roll up, stb.

Ha mégsem magad készítenéd a logódat, nézz szét EZEN A WEBOLDALON, majd kérj ajánlatot a KAPCSOLAT oldalon.