Szeptember 27-én rendezték meg Magyarországon az első B2W Fesztivált, vagyis azt a fesztivált, amely azoknak a cégeknek, cégvezetőknek, szolgáltatóknak és vállalkozóknak szól, akiknek a célcsoportjuk a nők. A Business To Women Fesztivált. A fesztivált Pálfi Éva, a Stílusakadémia tulajdonosa álmodta és szervezte meg csapatával. A személyes meghívást Évitől kaptam, mert a B2W Fesztivál célja az, hogy “hiteles, valós, minőségi és felelős marketingkommunikációt hozzon létre példaértékű személyek, szakemberek együttműködésével úgy, hogy a fókuszban a női célpiac áll.”

 

Tudom, hogy a követőink és a  hírlevél olvasóink között is vannak olyan képző-, és iparművészek, olyan kézművesek, alkotók, akinek fontos célpiacuk a nők, a női vásárlók, megrendelők, döntéshozók.

A női fogyasztók hatalmas vásárlóerőt és befolyást jelentenek, ezért az ő bizalmuk elnyerése óriási jelentőséggel bír. Többé ne úgy gondolj a hölgyekre, mint egy piaci résre, egy szegmentálható csoportra, ők ma már a családi kassza fő döntéshozói és imádnak vásárolni!

Tudom, az is, hogy a követőink és a  hírlevél olvasóink között nagyobb arányban vannak nők. Nem titok az sem, hogy a legtöbb nő alulbecsüli a saját értékét, és nem csak a munkaerőpiacon, de gyakran képző-, vagy iparművészként, kézművesként, alkotóként is. Sok-sok évet töltöttek el tanulással, a tehetségük kibontakoztatásával, a szakma elsajátításával, és ezek után súlyos árat fizetnek, ami pedig elkerülhető lenne, ha mától máshogy tekintenének saját magukra, nőtársaikra, női vásárlóikra.

Ha te is lelkes és elhivatott vagy a választott alkotói területed iránt, akkor ezeket a művészeti üzleti területeket meg kell ismerned! Nagyon fontos felismernünk azt, hogy a nőknek másra és máshogyan van szükségük, máshogy kommunikálunk velük. Mást vár el tőled is egy női vásárló/megrendelő/gyűjtő, mint egy férfi. Amikor a termékeidet találod ki, mikor  a termékpiramisod építed, gondolj a nőkre máshogy! Az Arteco House egy Mini Kurzuson külön foglalkozik a termék témakörrel. Ezt az anyagot a képre kattintva látod:

 

De van itt még más is! A nők nem csak rózsaszínűek. Ezt te nagyon jól tudod, de hidd el, sokan a nőkkel kapcsolatban még mindig itt tartanak… hogy ha nőknek szól valami, az csakis a rózsaszín valamelyik árnyalata lehet. A drogériák nagy trükkje a “pink árazás” (pink tax), azaz a nőknek kínált termékek (pink csomagolásban) drágábbak, mint ugyanaz “férfias” csomagolásban (nem rózsaszín…). Sok visszajelzés, kérdés érkezik hozzám privát csatornákon is, hogy mit hogyan érdemes árazni, mikor elkészül egy alkotás. Éppen ezért készítettem egy olyan online anyagot, amely az árazásról szól. Nézd, ez az:

Alkotóként is fontos az, hogy a művészeti üzleted felépítése, fenntartása során tudj stratégiában gondolkodni. Ehhez igénybe veheted külső szakemberek segítségét is, marketingest, arculattervezőt, tartalom előállítót, kampánytervezőt. Akkor

Te csak érezz, gondolj, tervezz!

Ne törődj semmi mással, csak az alkotással. Persze van olyan helyzet is, amikor te magad végzed a piackutatást, és a célcsoportod, buyer personaid felállítását is te csinálod, akkor mutatok egy másik segítséget neked:

Ha mást keresel, nézz szét a WEBSHOPBAN is!

Ha szeretnél a MŰVÉSZEK ALKOTÓK KREATÍVOK KLUBJÁBA is belépni, jelentkezz itt, várunk szeretettel: