Nagyon sok változás zajlik körülöttünk és ebből természetesen a fiatalok sem maradhatnak ki. A Magyar Ifjúság 2016 kutatásban sok szempontot vettek a kutatás nagyítója alá, de ezekből én most csak a magyar fiatalokra vonatkozó, kultúrát érintő témákat vettem ki. Az egész kutatást érdemes megnézni, mert érdekes: itt találod a 100 oldalas PDF-et.

Lévai Richárd közösségi marketing szakember készített ugyanebből a kutatási összefoglalóból a “Magyar fiatalok a közösségi médiában” címmel egy jó blogbejegyzést.

A kutatásban “nyolcezer magyarországi fiatal adott választ a személyesen feltett kérdésekre, ennek a reprezentatív ifjúságkutatásnak az előzetes eredményeit mutatja be ez az összefoglaló. 15-29 év közötti fiatalok családalapítási terveiről, munkaerőpiaci lehetőségeiről, tanulásra vonatkozó elképzeléseiről, fogyasztási szokásairól, lehetőségekről és kihívásokról tájékozódhatsz”. Ha a te célcsoportodba beletartoznak a magyar fiatalok, azon belül is a 15-29 éves korosztály, akkor neked mindenképpen feladat, hogy átolvasd, tanulmányozd!

Kiállítás látogatás

“A nagymintás ifjúságkutatások tapasztalatai szerint a hagyományos kulturális intézmények látogatása folyamatosan csökken. A megkérdezett fiatalok között – a korábbi felmérések eredményéhez hasonlóan – szép számmal találunk olyanokat, akik teljesen távol maradnak a kulturális intézményektől… A kulturális javak fogyasztását tekintve kialakult egy, a kulturális javakban dúskáló csoport. Az ebbe tartozók elsősorban az elitkultúra szegmensei közül választanak. Elitkultúra színtere az art mozi, az opera, a színház, a múzeum, illetve a kiállítások és a hangversenyek.”

Miért gondoltam ezt az információt kiemelni? Kiállításra és múzeumokban a minta szerint főleg a fővárosi fiatalok járnak. Nyilván ez azért is van, mert oda összpontosul ezeknek a kulturális rendezvényeknek a zöme. Ott van, elérhető, mennek. Kisvárosokban, községekben nincs, vagy csak ritkán vannak ilyenek, tehát nem mennek. (Dilemma: mi lenne, ha lenne több?) Aránytalanul nagyok a különbségek a résztvevő fiatalok tekintetében, de mi van akkor, ha mondjuk kisebb galériákban rendeznek kiállítás, vásárt? Ott vajon mi lenne az eredmény, ahol a fiatalok a fiataloknak alkotnak, a korosztályuk alkotásait tekinthetik meg? Próbáltad már?

Kávézók

A fiatalok által látogatott legkedveltebb beszédcselekvési színterek közé tartoznak a sörözők, borozók.  A 15–29 évesek 8%-a hetente megfordul ilyen helyeken. Persze a látogatottsága függ az életkortól és a fiatal lakóhelyétől is. A 20–24 éves városlakók látogatják ezeket leggyakrabban és itt ők elsősorban a személyes együttlétért találkoznak, beszélgetnek. Ilyen helyek még a kocsmák, teázók, kávéházak.

Miért gondoltam ezt az információt kiemelni? Mert úgy gondolom, hogy ezeken a helyeken – amikre sok példa is akad – nagyon jó kiállításokat lehet szervezni. Meg kell keresni azokat a helyszíneket, akik nyitottak is az ilyen jellegű programokra és együttműködésekre. Az, hogy mitől sikeres egy kiállítás, ebben a bejegyzésben olvashatsz:

Fesztiválok

A  fiatalok számára fontosak programok a nyári időszakban a fesztiválok, melyeket a fiatalok 25 százaléka látogat (Sziget, Ozora Fesztivál, Sound, VOLT). Leggyakrabban  a helyi fesztiválokra mennek el. Az országos fesztiválokat elsősorban a városokban lakók látogatják, a fővárosiak túlsúlya jelentős.  A kisebb városokban élők alapvetően helyi rendezvényeken vesznek részt.

Miért gondoltam ezt az információt kiemelni? A fesztiválokon standokat lehet bérelni, ahol eladhatod a művészeti termékeidet, de akár kiállítást is tudtok ide szervezni, többen összefogva vagy akár egyedül is. A fesztiválok szervezői válogatva bíznak meg egy-egy művész csoportot, hogy a fesztivál idejére készítsenek el egy installációt, vagy egy sátor belső terét vagy akár egy építményt. Keresd meg a szervezőket és érdeklődd meg, hogy milyen lehetőségek vannak számodra! Egy ilyen kapcsolat a nagyobb ismertség megszerzésében, a márkaépítésben jól jöhet.

Ha a célcsoportod még nem kiforrott, néz be a webshopba, mert a Mini ART & Business – Művészeti piacok és vásárlók. Hol találod ezeket?

ez is témája és segít neked a sajt célcsoportod megtalálni!