Művészként, kézműves vállalkozóként talán benned is felmerül a kérdés, hogy „de kinek adjam el a munkáimat”? Ez főleg akkor lehet kérdés, ha már vannak vásárlóid, de nem jönnek az új vásárlók.
Íme 4 villámtipp művészeti-, és kézműves vállalkozók számára
1. Értékesíts a jelenleg is meglévő vásárlóidnak!
A készítőknél gyakran előfordul egy nagy hiba. Éppen a már meglévő vásárlóknak felejtenek el szólni, ha valami újdonságot terveztek és készítettek. A meglévő ügyfeleknek szólnod kell!
Mit tegyél?
• gyűjtsd ki azoknak a vásárlóidnak nevét és címét, akik már valaha vásároltak tőled korábban,
• értesítsd őket az új termékekről a közösségi oldalaidon,
• tájékoztasd őket arról is, hogy legközelebb milyen vásárokban jelensz meg, vagy hol lesz a legközelebbi kiállításod,
• írd meg nekik, hogy mikor és hol lesz pop up vásárod, pop up galériád.
2. Figyeld rendszeresen a trendeket!
Ezt még akkor is tedd meg, ha egyébként azt mondod, hogy a te művészeti, vagy kézműves termékeid nem kifejezetten a trendekhez igazodnak! Tartsd észben a legfrissebb színtrendeket, mert ezek minden évben változnak.
(Kép: http://www.colourlovers.com/craft/trends/handmade)
3. Kísérd figyelemmel az amatőrök által készített dolgokat, és te ne készíts és ne árulj olyan termékeket!
Van egy vékony határvonal aközött, amit a te vásárlóid szeretnének és amit a hobbiból alkotók készítenek.
Mit tegyél?
• mindig próbálkozz új ötletekkel,
• ismerd meg a vásárlóidat, kérdezd meg őket, hogy mit akarnak,
• gondolkodj termékvonalakban,
• ne másold mások ötleteit, mintáit!
4. Mutass a vállalkozásodról egységes vizuális megjelenést!
A sokféle arculati elemen kívül az alapokat ehhez a színpalettával tudod meghatározni.
A színpalettádat már te magad is el tudod készíteni. Ehhez itt találsz segítséget: SZÍNPALETTA KÉSZÍTÉSE KÉZMŰVESEKNEK – ONLINE TUDÁSANYAG
A színpaletta nem csak egy alkalomra szól, hanem évekig végigkísérheti a vállalkozásod. Ez egy olyan „mankó”, ami abban segít neked, hogy mindig egységes vizuális arculattal jelenjen meg a művészeti, vagy kézműves vállalkozásod akár az online felületeken, akár egy offline vásárban, vagy kiállításon.