Ha még nem olvastad az előző cikket, ami a kreatív alkotóknak, képző-, és iparművészeknek, kézműveseknek szól, melynek a gyakorlatait Benke Anita gyógytornász, hydroterapeuta állította nekünk össze, akkor azt itt találod. Azoknak szól a múltkori cikk is és ez is, akik hosszasan mozdulatlanul, egy pontra koncentrálnak, amikor alkotnak, dolgoznak. Ritkán, vagy csak nagyon keveset mozognak munka közben, ezért gyakran tapasztalják, hogy fáj a hátuk, fáj a nyakuk, derekuk. Anita most is olyan gyakorlatokat állított össze, amelyek a napi munka közben, többször elvégezhetőek, frissítenek, átmozgatnak.

Ebben a cikkben a nyaktornát találod:
Széken, vagy nagylabdán ülünk.
Kiinduló helyzet:
Lábak csípőszéles terpeszben, karok test mellett nyújtva, vállak kissé lefelé és hátrafelé húzva.
Has behúz, megfeszít.
Nyak egyenes, fejtetővel megnyújtózunk.
• nyakunkat előre, majd hátra hajlítjuk, az áll vezeti a mozgást! Törzs mozdulatlan. Ismételjük 5x
• nyakunkat oldalra hajlítjuk, fül közelít az azonos oldali vállhoz, ellenoldali vállal kissé lefelé és hátrafelé nyújtózunk. Ismételjük 5x
• fejünket fordítjuk a vállunk felé, az áll vezeti a mozgást. Ismételjük 5x
• nyakunkat előre hajlítjuk, fej gördül az egyik váll irányába, majd a másik irányába, vállunk felett kinézünk. Ismételjük 5x
• vállainkkal apró körzéseket végzünk előre és hátra, lazítunk. Ismételjük 10x
• törzsünkkel gömbölyű előrehajlást végzünk, tenyereinkkel megérintjük a talajt, majd csigolyáról – csigolyára alulról indítjuk a felegyenesedést, majd a karokkal magas tartásban fül mellett, kellemesen megnyújtózunk. Ismételjük 5x

Napjaink egyre gyakoribb problémája az SMS NYAK, amely sajnos téged is érinthet!

SMS nyak: a gerinc élettani „S” alakú görbülete „C” alakúvá válik.
Ez által a gerinc további szakaszain is megváltoznak a görbületek.
A fej megdöntése, a telefon nézése közben óriási nyomást gyakorol a nyaki gerincre, deformálódik a gerinc, ez okozhat:
• nyak – és vállmerevséget
• fejfájást
• porckopást
• porckorong sérvet
Ezek már gyermek – vagy fiatal korban is jelentkezhetnek!

Hogyan tudod eldönteni, hogy esetleg SMS nyakad van ?
• állj háttal egy sima falnak
• sarkaid, feneked és lapockáid a falhoz érjenek
Ha nehézséget okoz behúzni az állad és tarkódat a falhoz érinteni, akkor könnyen elképzelhető, hogy te is érintett vagy !