A “Mozdulj, hogy alkothass!” sorozat befejező része, a harmadik jön most. Így a kreatív alkotókat jellemző három legjellemzőbb egészségügyi problémára szerintem most kaptunk sok jó gyakorlatot, amiket csak csinálni kell! Ha te is sokat ülsz (én igen, mert ülve dolgozom), akkor tapasztalhattad már, hogy a lábad, vagy a bokád estére kissé bedagad.

Benke Anita gyógytornász, HRG terapeuta összeállította számunkra a Vénás értornát, próbáld ki!

Néhány „okosság” a vénákról, amit érdemes a vénáinkról tudni:

  • megkülönböztetünk felületes és mély vénákat,
  • a felületes véna a bőr alatti kötőszövetben fut,
  • a mély véna az izmok között helyezkedik el,
  • a vénás vér áramlásához szükség van az izmok pumpafunkciójára, a lábunkat folyamatosan mozgatni kell  annak érdekében, hogy a vénás vér a szív felé haladjon.

Vénás keringés romlását jelzi:

  • a láb duzzadása,
  • hogy a láb fáradékonyabb lesz,
  • hogy gyakran gyulladnak be az erek, és fájnak is.

Jöjjön a torna, hogy megelőzzük ezeket a problémákat:

Ha lehetőséged van, akkor lépj ki a lábbelidből és úgy végezd el ezeket a tornagyakorlatokat!

  • Állj fel! Végezz légző-gyakorlatot !

Hasi légzést végzünk, törzs egyenes, két tenyered tedd a hasadra, majd a has domborításával belégzést végezz és a has behúzásával hosszan fújd ki a levegőt! 5x

  • kezek csípőn, emelkedj lábujjhegyre, majd billenj át sarkakra. „Hinta-palinta” 20x
  • lábujjaiddal végezz karmoló mozdulatot 10x
  • lábfejjel körzünk kifelé, majd befelé 10-10x
  • helyben járás magas térd emelésével, miközben a lábfejet megemeljük, majd lefelé nyújtózunk vele 10-10x
  • egyik lábunkat sarokra állítjuk, mintha lyukat fúrnánk a padlóba, bokából forgatjuk a lábfejünket
  • légző-gyakorlat következik ismét, karok fülek mellett magasban kinyújtva, belégzés, majd gömbölyű háttal előre hajolva szájon át kifújjuk a levegőt 5x

Kedves egészségedre!